donderdag 7 november 2013

Friendliness; Z-inspiration of Dilip

Ik was blij een nieuwe Z-inspiration van Dilip Patel te zien.

Het aandachtswoord is dit keer 'Vriendelijkheid'. Een mooi woord om al tanglend over te filosoferen oftewel te mediteren, dit samen met eerdere woorden als: Dankbaarheid, Vertrouwen en Mindfulness.
Ik gebruikte: Florz, Riverstones, Nipa, Diva Dance en Scallops.

Deze week maakte ik een 'vriendin': ik stond bij de supermarkt bij de geldautomaat achter een vrouw te wachten. Nadat zij wegliep begon ik mijn pasje in te voeren en mijn code in te typen. Op dat moment zag ik ineens dat zij haar geld was vergeten mee te nemen. Ik rende achter haar aan en vroeg of ze het geld niet wilde hebben.
Ze had het nog niet gemerkt en was blij. Ik ook, want het voelt prettig iemand een plezier te doen.

Om meer te weten te komen over deze uitdaging kun je naar de site vanDilip gaan, waar ook inzendingen van anderen staan.

Ik zou het fijn vinden als je een opmerking achterlaat.



I was pleased to see a new Z-inspiration by Dilip Patel.

The value word this time is 'Friendliness'. A great word to meditate on while tangling, together with word we got before like: Gratitude, Trust and Mindfulness.
I used: Florz, Riverstones, Nipa, Diva Dance and Scallops.

This week a made a new 'friend': in the supermarket I was standing behind a lady at the cashpoint. After she walked away I inserted my card and started typing my code. At that moment I suddenly saw that she had forgotten to take her money. I ran after her and asked her if she did not want to have the money.
She had not noticed yet and she was pleased. So was I, because it feels good to do someone a favor.

To know more about Z-inspiration, you can go to the site of Dilip, where you can also find the entries and stories of other people.

I would love you to leave me a comment.

Blessed be!
Annemarie




6 opmerkingen:

  1. Nice zentangle and what a great thing that you caught her! Made me smile. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Your tile is lovely! It has a wonderful contrast. Great your good deed! This is not at all a matter of course.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I probably could have guessed that you are a super kind person before hearing of your good deed! I think it's something that you tend to express( without having to flat out say it,) in your work in general! This tile is quite lovely. Which is appropriate - a lovely tile by a person with a lovely heart.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. So happy to read about your deed of kindness. It earned you a friend!. And a lovely tile indeed.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Very nice...and inspirational. How nice to have a new friend!
    Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooi.
    je tile en je verhaal.
    en mooi dat je haar nog hebt ingehaald.
    dit soort kleine dingen maken de wereld weer wat zachter,mooier.
    t is allemaal zo hard tegenwoordig.

    BeantwoordenVerwijderen